Πρώτη σελίδα Πάνω Επόμενο

ΧΡΥΣΑΛΛΙΔΑ

Η εφημερίδα του Γυμνασίου Πλατανιά μαζί σας και το 2002

 

Συνεντεύξεις
Δραστηριότητες
Άρθρα
Ακροστιχίδα
Εξώφυλλο

                                           Επί--κρίνοντας το Big Brother

  Τα παρακάτω κείμενα με τίτλο «Τα υπέρ και τα κατά» και «Ποιοι κερδίζουν χρήματα από τον Big Brother” αλιεύθηκαν από το διαδίκτυο . Υιοθετώντας σε κάποιο ποσοστό τις απόψεις τους τα ανα-δημοσιεύουμε αυτούσια.

 

Τα υπέρ και τα κατά
Μέχρι σήμερα δεν έχει διατυπωθεί καμιά θετική κριτική για τον Big Brother. Η αντίθεση σε απόψεις απαγόρευσης του παιχνιδιού, που βασίζεται στην ελευθερία έκφρασης, δεν μπορεί, φυσικά να εκληφθεί ως θετική κριτική. Εκατοντάδες δημοσιεύματα σ' όλον τον κόσμο, αναφέρονται στις αρνητικές επιπτώσεις και στη μεγάλη κοινωνική ζημιά του Big Brother:

·  Προσβάλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και προσωπικότητα.

·  Παράγει εικόνα που δίνει την αίσθηση ελέγχου, κυριαρχίας, ισχύος.

·  Δημιουργεί συλλογική έκσταση, μπροστά σε κενές, κοινότυπες, κούφιες σκηνές, σε μηδαμινούς διαλόγους, σε απολύτως αδιάφορες καταστάσεις.

·  Προβάλλει όσους επιδιώκουν τη δημοσιότητα χωρίς να το αξίζουν.

·  Αναπαράγει κλασσικούς μηχανισμούς ελέγχου, όπως οι γνωστοί μας αστυνομικοί, σωφρονιστικοί, στρατιωτικοί.

·  Εξαφανίζει την ιδιωτική ζωή ως πυρήνα της ανθρώπινης προσωπικότητας.

·  Εξευτελίζει καθιερωμένες ανθρώπινες αξίες.

·  Προάγει την ιδέα της καθολικής παρακολούθησης της ζωής μας.

·  Εξοικειώνει με την ιδέα της απόλυτης αστυνόμευσης.

·  Αποτελεί διαδικασία γενικής αποβλάκωσης και πλήξης.

·  Επιβραβεύει την κενότητα και την ασημαντότητα.

·  Βασίζεται στον κανιβαλισμό της ανθρώπινης υπόστασης των συνειδήσεων και της σκέψης.

·  Ευνοεί την ατομική επικράτηση, εις βάρος του συνόλου (ομάδας).

·  Μετατρέπει τους ανθρώπους σε πειραματόζωα.

·  Εθίζει την κοινωνία στο σύνδρομο 'της κλειδαρότρυπας

Ποιοι κερδίζουν χρήματα από τον Big Brother

·  Οι εμπνευστές και οι παραγωγοί της τηλεοπτικής εκπομπής.

·  Το τηλεοπτικό κανάλι που την προβάλλει.

·  Οι τηλεοπτικοί παρουσιαστές, τεχνικοί, κλπ.

·  Οι διαφημιστές, με τις προβαλλόμενες διαφημίσεις προϊόντων πριν, κατά τη διάρκεια και στο τέλος κάθε εκπομπής.

·  Οι διαφημιστές, από τα προϊόντα που χρησιμοποιούν οι έγκλειστοι παίκτες, τα οποία προέρχονται από συγκεκριμένη (και ασφαλώς καλοπληρωμένη) λίστα.

·  Οι κατασκευαστές και πωλητές ειδών merchandising: μπλουζάκια, καπελάκια, μπρελόκ, και άλλα πολλά.

·  Οι παρέχοντες υπηρεσίες σχετικές με την εκπομπή, όπως π.χ.

Οι κλίσεις στην audiotex.
Η αποστολή μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο, που ειδοποιούν για ενδιαφέρουσα σκηνή στην τηλεόραση.
Η παροχή εικόνων, συνεχόμενων ή περιληπτικών, που μεταδίδονται στο διαδίκτυο.
Η συμμετοχή του κοινού, μέσω ψηφοφοριών για τις αποβολές παικτών κλπ. (τα γνωστά τηλέφωνα 090).

·  Οι παραγωγοί της εκπομπής, από δημοπρασίες πωλήσεων επίπλων, σεντονιών κλπ., μετά το πέρας της εκπομπής.

·  Οι συντελεστές της εκπομπής, από εκδόσεις βιβλίων με μαρτυρίες από τις εμπειρίες των.
Όλοι αυτοί, κερδίζουν χρήματα, χωρίς να προσφέρουν απολύτως τίποτα το χρήσιμο, παρά μόνο μία απέραντη κενότητα. Για να επιτύχουν τους στόχους τους, υπάρχει βέβαια μια απαραίτητη προϋπόθεση: Ότι το τηλεοπτικό κοινό συμμετέχει παρακολουθώντας τους. Τα κέρδη των εξαρτώνται αποκλειστικά και μόνο από το βλέμμα του τηλεθεατή. Χωρίς αυτό θα έχουν αποτύχει.

                                                                                                                                                                Eye4eye web site

 

Πρώτη σελίδα Πάνω Επόμενο

Γυμνάσιο Πλατανιά Χανίων

Οι ιστοσελίδες σχεδιάστηκαν για το Γυμνάσιο Πλατανιά Χανίων από τον Καθηγητή Σαμαρά Κωνσταντίνο (Φυσικής Αγωγής) που είναι και ο υπεύθυνος για την έντυπη έκδοση της "Χρυσαλλίδας"