ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΛΑΤΑΝΙΑ

ΤΑΞΗ Β1

ΓΕΙΑ ΣΑΣ

Η «Χρυσαλλίδα» ξαναχτυπά»

Η έκδοση της εφημερίδας μας είναι μία προσπάθεια που όπως οι περισσότεροι γνωρίζετε ξεκίνησε πέρυσι.

Φέτος, έστω και καθυστερημένα η προσπάθεια ξεκινά πάλι μετά από δύσκολες και πολύωρες εργασίες.

Η εφημερίδα μας έχει σκοπό να σας ενημερώσει για τις πολλές και διάφορες δραστηριότητες του σχολείου μας και βέβαια να σας ψυχαγωγήσει. Ελπίζουμε να πετύχουμε το σκοπό μας και μάλιστα ζητάμε και τη δική σας βοήθεια σ’ αυτό. Αν έχετε κάποια ιδέα ή κάτι που θα θέλατε να δημοσιευθεί μπορείτε να απευθυνθείτε στη Συντακτική Ομάδα της «Χρυσαλλίδας»

Είπαμε...

Η χρυσαλλίδα ξαναχτυπά!!

 

Καλή διασκέδαση

Και

κάλό Πάσχα

 

Ενα χαμόγελο δεν στοιχίζει τίποτα και όμως είναι πολύτιμο. Πλουτίζει εκείνον που το δέχεται χωρίς να πτωχαίνει εκείνον που το δίνει. Δεν διαρκεί παρά μιά στιγμή αλλά η ανάμνησή του είναι καμιά φορά αιώνια. Κανένας δεν είναι τόσο πλούσιος για να μην το έχει ανάγκη.

Ενα χαμόγελο αναπαύει τον κουρασμένο, δίνει θάρρος στον απογοητευμένο, παρηγορεί μέσα στη λύπη, αναπτερώνει την αισιοδοξία. Είναι αντίδοτο σε κάθε θλίψη.

Κι όμως δεν δανείζεται, δεν κλέβεται, δεν αγοράζεται, γιατί είναι κάτι που έχει αξία μονάχα τη στιγμή που δίνεται.

Κι αν καμιά φορά συναντήσετε κάποιο άνθρωπο που δεν σας χαρίζει το χαμόγελο που αξίζετε, σταθείτε γενναιόδωροι και δώστε το δικό σας, γιατί κανείς δεν έχει τόσο ανάγκη απ’ το χαμόγελο, όσο εκείνος που δεν μπορεί να το δώσει στους άλλους.

 

Συνέντευξη με τον Διευθυντή για το νέο νομοσχέδιο

-Κύριε διευθυντά, μας έχουν δημιουργηθεί κάποιες απορίες σχετικά με τον καινούριο νόμο και επειδή διδάσκετε ΣΕΠ στην Γ' γυμνασίου σας θεωρούμε τον πιο αρμόδιο για να μας τις λύσετε. Έτσι βρίσκομαι εδώ σαν δημοσιογράφος της εφημερίδας <<Χρυσαλλίδα>> για να σας κάνω κάποιες ερωτήσεις και μέσα από αυτές να λυθούν οι απορίες που έχουμε.Πρώτα απ' όλα θα ήθελα να μας ενημερώσετε για τις αλλαγές στα λύκεια.

-Κατ' αρχήν πρέπει να πούμε ότι στα λύκεια έγινε μια σημαντική αλλαγή, όλοι ή σχεδόν όλοι οι παλαιότεροι τύποι λυκείων καταργήθηκαν και καθιερώθηκαν δύο τύποι λυκείων, τα ενιαία λύκεια και τα ΤΕΕ. Το μεν ενιαίο λύκειο έχει σκοπό να προετοιμάσει τους μαθητές για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ τα ΤΕΕ έχουν σαν σκοπό να σπρώξουν ένα μέρος των μαθητών προς την τεχνολογία, γι' αυτό άλλωστε ονομάζονται Τεχνολογικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια. Οι μαθητές οι οποίοι παρακολουθούν Ενιαίο Λύκειο έχουν σαν σκοπό την απόκτηση του Εθνικού απολυτηρίου με το οποίο έχουν δικαίωμα εγγραφής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με βάση πάντα τους βαθμούς που έχουν πάρει. Όσον αφορά τώρα στους μαθητές οι οποίοι δεν έχουν σκοπό να συνεχίσουν για την τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά ενδιαφέρονται να μάθουν μια τέχνη ή ένα επάγγελμα, αυτοί οι μαθητές παρακολουθούν τα ΤΕΕ στα οποία παίρνουν τις απαραίτητες γνώσεις για κάποια τέχνη ή για κάποιο επάγγελμα ώστε στη συνέχεια να δουλέψουν στην ελεύθερη αγορά εργασίας.
Τώρα, όσον αφορά στα λύκεια έχουν γίνει σοβαρές αλλαγές. Η σοβαρότερη απ' αυτές είναι οι εξετάσεις Πανελλαδικού χαρακτήρα οι οποίες αρχίζουν από την Β' λυκείου. Οσον αφορά στην βαθμολογία στην Β' λυκείου δεν νομίζω να είναι τόσο ανησυχητικά τα πράγματα την στιγμή κατά την οποία ο σκοπός του ενιαίου λυκείου είναι τα παιδία να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα και όχι να δώσουν μόνο εξετάσεις στην Γ' λυκείου όπως ήταν παλιότερα. Οσον αφορά τώρα στο ποσοστό επί της βαθμολογίας που λαμβάνεται υπόψη στην Β' λυκείου ήταν 20% τώρα με τις διαμαρτυρίες οι οποίες έχουν γίνει εκ μέρος μαθητών και καθηγητών άλλαξαν τα πράγματα όμως δεν ξέρω να σου πω που θα καταλήξουν αφού είδη έχει διαπιστωθεί η διάθεση της κυβέρνησης για κάποιες αλλαγές, όσο αφορά ιδιαίτερα τις εξετάσεις στην β' Λυκείου.

-Ας μείνουμε λοιπόν στις εξετάσεις οι οποίες πολλαπλασιάζονται. Εξηγείστε μας γι' αυτές και πείτε μας την γνώμη σας

-Κατά την γνώμη μου ένας μαθητής μέτριος ή κάλος, ο οποίος διαγωνίζεται σε πολλά μαθήματα έχει λιγότερες πιθανότητες αποτυχίας, έτσι πιστεύω ότι οι εξετάσεις σε πολλά μαθήματα είναι υπέρ του μαθητή και δεν πρέπει να φοβίζουν τα παιδιά. Επειτα στο βαθμό του απολυτηρίου δεν υπολογίζεται μόνο ο γραπτός βαθμός όπως παλιά, αλλά και ο προφορικός. Αυτά όλα βέβαια μπορεί να αλλάξουν μιας και η μορφή του συστήματος θα οριστικοποιηθεί μετά την πρώτη εφαρμογή όπου θα διαπιστωθούν τυχόν λάθη και αδυναμίες του νόμου οι οποίες θα βελτιωθούν.

-Τι έχετε να μας πείτε για τα απροειδοποίητα πολύωρα διαγωνίσματα τα οποία θα είναι πολύ σημαντικά και θα καθορίζουν κατά κάποιο τρόπο το ποσοστό ευφυΐας του μαθητή;

-Δεν ξέρω να σου πω για το συγκεκριμένο ερώτημα, όμως πιστεύω ότι όταν ένας μαθητής είναι καλά καταρτισμένος μπορεί να αποδώσει καλά και σε ένα απροειδοποίητο διαγώνισμα.

-Εχετε να προσθέσετε κάτι για τον καινούργιο νόμο;

-Η γνώμη μου είναι ότι ο καινούργιος νόμος δεν πρέπει να φοβίζει τα παιδιά, βέβαια είναι γεγονός ότι κάθε καινούργιο φοβίζει, μετά όμως από την πρώτη εφαρμογή νομίζω ότι τα πράγματα θ’ αλλάξουν γιατί είναι γεγονός ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα τα οποία ελπίζω να λυθούν με τη σωστή συνεργασία μαθητών, καθηγητών και υπουργείου.

-Οπότε οι επόμενες γενιές ωφελούνται από αυτόν το νόμο. Ομως τι γίνετε με τα παιδιά της τωρινής Β’ Λυκείου στα οποία δεν υπήρξε καλή ενημέρωση, δεν είχαν βιβλία – όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν – και έτσι αναγκάστηκαν να κινητοποιηθούν και εξαιτίας των κινητοποιήσεων αυτών κάποια έχουν χάσει τη χρονιά τους;

-Ε, μετά τους αγώνες που έκαναν αυτά τα παιδιά ελπίζω να ληφθούν κάποια μέτρα ώστε να αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες, να καλυφθούν τα κενά στην ενημέρωση και η έλλειψη βιβλίων ώστε κανείς να μην είναι χαμένος.

-Συμφωνείτε με το ότι οι μαθητές αντέδρασαν;

-Συμφωνώ παρ’ όλο που κατά τη διάρκεια των καταλήψεων έγιναν κάποια ανεπίτρεπτα πράγματα. Διαφωνώ βέβαια με τον τρόπο που οι μαθητές αντέδρασαν γιατί αν είχαν αντιδράσει κάπως διαφορετικά θα κατάφερναν και να πιέσουν την κυβέρνηση και να μην ταλαιπωρηθούν.

-Κάτι άλλο τώρα. Ο Κος Αρσένης και η κυβέρνηση που υποστηρίζουν το νόμο αυτό, λένε ότι είναι ένας τρόπος για να αντιμετωπιστεί το γεγονός ότι οι μαθητές δίνουν περισσότερη σημασία στα φροντιστήρια απ' ότι στο σχολείο, φέτος όμως, όπως υποστηρίζουν οι καθηγητές των φροντιστηρίων, οι μαθητές που τρέχουν στα φροντιστήρια έχουν πολλαπλασιαστεί. Τι έχετε να πείτε γι' αυτό;

-Φέτος υπάρχει βέβαια και το θέμα των καταλήψεων, όπου οι μαθητές χάνουν διδαχτικές ώρες και για να τις καλύψουν πάνε στα φροντιστήρια, επίσης οι περισσότεροι έχουν τρομοκρατηθεί γιατί νομίζουν ότι χωρίς φροντιστήριο δεν πρόκειται να περάσουν στις εξετάσεις. Κατά την γνώμη μου αυτό το πράγμα είναι λάθος γιατί αν κάποιος μαθητής εργάζεται μόνος του συστηματικά καταφέρνει να πετύχει τους στόχους του.

-Τι έχετε να πείτε για το ότι καταργούνται οι ανεξεταστέοι;

-Νομίζω ότι αυτό το κομμάτι του νόμου είναι πολύ καλό. Οι ανεξεταστέοι καταργούνται όμως με τον καινούριο νόμο που εφαρμόζεται μόνο στα λύκεια, το τονίζω αυτό, για να μείνει κάποιος στην τάξη πρέπει να βγάζει στο σύνολο των μαθημάτων κάτω από 10. Αυτό σημαίνει ότι αν ένας μαθητής έχει κάτω από την βάση σε κάποια μαθήματα αλλά βγάζει 11 πχ, περνάει στην επόμενη τάξη.

-Έχετε κάτι να προσθέσετε;

-Θα ήθελα να πω στα παιδιά να μην ανησυχούν και να μην φοβούνται μιας και ο νόμος θα βελτιωθεί για το καλό τους.

-Στο σημείο αυτό ας σταματήσουμε τη συνέντευξη μας. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που μου παραχωρήσατε τη συνέντευξη και να σας ευχαριστήσω επίσης για το ότι ήσασταν πολύ φιλικός και με βοηθήσατε να ξεπεράσω το άγχος που με διακατείχε.

-Και εγώ τέλος θα ήθελα να προσθέσω ότι είσαι μια πολύ καλή μικρή ρεπόρτερ.

Δέσποινα Βλεπάκη

 

 

ΠΛΟΥΤΙΖΩ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΟΥ

 

Γιατί αρρωσταίνουμε;

Το σώμα μας μοιάζει με μηχανή. Η λειτουργία του μάλιστα είναι ίσως πιο περίπλοκη από πολλές μηχανές. Μερικές φορές η μηχανή χαλάει γιατί μπαίνει σ' αυτήν κάποιο ξένο σώμα ή ένα εξάρτημα σπάει. Τότε η κίνηση του μηχανισμού εμποδίζεται. Με τον ίδιο τρόπο, η ανθρώπινη μηχανή αρρωσταίνει κι αναγκαζόμαστε να καλούμε τους μηχανικούς της «τους γιατρούς»

Γιατί δημιουργείται το ουράνιο τόξο;

Οταν βρέχει ,το ηλιακό φως ,που λάμπει μέσα στα σταγονίδια του νερού , αποτελούν το ουράνιο τόξο. Χωρίς ήλιο και χωρίς βροχή δε φαίνεται ουράνιο τόξο.

Γιατί ακούμε θαλάσσια βοή μέσα σ’ ένα κοχύλι;

Για να ακούν οι βαρήκοοι, βάζουν στο αυτί τους ένα κέρας που συγκεντρώνει τα ηχητικά κύματα. Το κοχύλι είναι κι αυτό ένα κέρας που δυναμώνει τους ανεπαίσθητους θορύβους που μας περιβάλλουν. Έτσι παράγει ένα βόμβο που μοιάζει με το θόρυβο της θάλασσας.

Οι πυραμίδες

Οι πυραμίδες είναι τάφοι χτισμένοι από τους Φαραώ, τους βασιλιάδες της αρχαίας Αιγύπτου, κατά τη διάρκεια της βασιλείας τους. Οι μεγάλες πυραμίδες, που ορθώνονται στην κοιλάδα του Νείλου, έχουν ηλικία πάνω από 4000 χρόνια!

Τι είναι το Ραντάρ;

Μια πολύ περίπλοκη συσκευή που στέλνει κύματα σαν τα κύματα του ασύρματου. Τα κύματα αυτά όταν συναντούν κάποιο εμπόδιο (αεροπλάνο π.χ., πλοίο, τη γη...], ξαναγυρίζουν στον τοίχο κι έτσι γίνεται φανερό ότι υπάρχει εμπόδιο.

Το λέιζερ

Το λέιζερ είναι μια σύγχρονη συσκευή που προβάλλει μια ειδική φωτεινή ακτίνα.

Αυτή η ακτίνα μπορεί να τρυπήσει πολύ σκληρά αντικείμενα ή να μεταφέρει ηλεκτρικό ρεύμα χωρίς τη βοήθεια κανενός σύρματος.

 

Συνέντευξη του σκηνοθέτη Ι. Σμαραγδή

theotoko.gif (12436 bytes) Στις 24-1-1999 η Ιστορική & Λαογραφική Εταιρία Κρήτης (ΙΛΑΕΚ) οργάνωσε μνημόσυνο για τον μεγάλο ζωγράφο Δομήνικο Θεοτοκόπουλο ( El Greco), του οποίου η καταγωγή εικάζεται ότι ήταν από το Κουστογέρακο (χωριό δίπλα στο φαράγγι της Αγίας Ειρήνης), εικασία που στηρίζεται στην μαρμάρινη πλάκα που υπάρχει στο Ναό του Αγίου Γεωργίου (από εκεί και οι φωτογραφίες), που μεταξύ των άλλων κτητόρων αναφέρεται και το όνομα της Μάρθας Θεοτοκοπούλου προγόνου του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου.

Τέσσερα παιδιά της ομάδας συμμετείχαν στην παραπάνω εκδήλωση και είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε συνέντευξη από τον σκηνοθέτη κ. Ιωάννη Σμαραγδή, ο οποίος ετοιμάζει μια υπερπαραγωγή για τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.

Η συνέντευξη έχει ως εξής:

Κύριε Σμαραγδή, είμαστε μαθητές του Γυμνασίου Πλατανιά και μελετάμε το φαράγγι της Αγίας Ειρήνης. Θα θέλαμε να μας πείτε ποιο θα είναι το θέμα της ταινίας σας.

Το θέμα της ταινίας, θα είναι ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος.

Προφανώς έχετε μελετήσει πολύ καιρό το θέμα και έχετε βρει αρκετά στοιχεία γι’ αυτόν;

Με δύο τρόπους πλησιάζεις τα θέματα όταν θες να δημιουργήσεις. Ο ένας είναι ν’ ακούς τα όνειρα σου, δηλαδή να περιμένεις να έρθει κάτι από το πράγμα που δεν ορίζεις, από το μη ορατό. Ο άλλος τρόπος είναι να μελετήσεις πολύ καλά τα στοιχεία που θα οργανώσουν την βάση του υλικού πάνω στην οποία θα κάνεις την επεξεργασία. Η ουσία, όταν ασχολείσαι με κάτι, ας πούμε για το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, είναι το γιατί παρακινείσαι να το κάνεις, το τι θέλεις να πεις, δηλαδή τι θέλεις να δώσεις στους θεατές σου να εισπράξουν απ’ αυτό το θέμα. Να σας πω ποιο είναι αυτό;

Μάλιστα.

Είναι ότι ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, ενώ ζωγράφιζε, στην πραγματικότητα ήταν ένας Κρήτας επαναστάτης. Δηλαδή τι έπραξε; Ανόρθωσε την αξιοπρέπεια του τόπου του, ενώ ήταν κατακτημένοι από τους Βενετσιάνους. Με το έργο και τη σοφία του κατέκτησε τους κατακτητές του τόπου του. Έτσι ανόρθωσε την περηφάνια μας.
Αυτό δεν το έκανε για τους καιρούς του μόνο αλλά και για το μέλλον. Δηλαδή, σήμερα θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους του κόσμου και τον διεκδικούν χώρες όπως η Ισπανία γιατί εκεί ζωγράφιζε. Ο Greco όμως πήγε και ζωγράφιζε στην Ισπανία, μεταφέροντας μέσα από τους πίνακες του το Ελληνικό αίσθημα, που υπήρχε πριν από αυτόν και συνεχίζει να υπάρχει μετά απ’ αυτόν στους αιώνες. Άρα είναι ένας Κρήτας που έβαζε σε κίνηση τα μεγάλα πράγματα που γέννησε αυτός ο τόπος και τα εγκαθίδρυσε στο κέντρο της Ευρωπαϊκής κοινότητας ως πρόταση για το μέλλον. Αυτό είναι άκρως επαναστατικό.

Σε ποιες περιοχές θα γυρίσετε την ταινία σας;

Πρώτα απ’ όλα θα γυριστεί στην Κρήτη. Και αυτό έχει ένα λόγο ακόμα, εκτός της καταγωγής του Greco, να γίνει. Αν η ταινία έχει την επιτυχία που περιμένει κανείς, δηλαδή να την δει όλος ο κόσμος, μέσα από τη μυθολογία που μπορεί να φτιάξει η ταινία θα φέρει επισκέπτες στην Κρήτη, όχι ως τουρίστες αλλά ως προσκυνητές.

Σας ευχαριστούμε πολύ για την συνέντευξη. Χαρήκαμε που σας γνωρίσαμε.

Κι εγώ χάρηκα παιδιά.

 

Οι ρεπόρτερ Αρβανιτάκη Κλεοπάτρα, Κουκάκης Ματθαίος, Γιαμιάκη Προκοπία, Ανδριανάκης Χάρης

 

Συνέντευξη από τον Κύριο Κιτράκη

Image2.gif (38914 bytes) Ολοι θα ξέρουμε ότι ο κύριος Κιτράκης είχε πιάσει ένα πολύ μεγάλο ψάρικαι αν δεν το ξέρατε τώρα το μάθατε. Οι δαιμόνιοι ρεπόρτερ της Χρυσαλλίδας Νίκος Αφεντούλοβ και Μαθιός Κουκάκης κατάφεραν να τον εντοπίσουν και να σας προσφέρουν σε παγκόσμια αποκλειστικότητα, την παρακάτω συνέντευξη:

Ε. θα θέλαμε να μάθουμε κύριε Κιτράκη αν εκείνη την ημέρα ήταν καλός ο καιρός.

Α. Ναι, θα έλεγα ότι ήταν πολύ καλός.

Ε. Είχατε μαζί σας παρέα ή ήσασταν μόνος σας; Και αν ήσασταν με παρέα ποιοι ήταν;

Α. Ναι, ήταν άλλοι δύο-όπως πάντα-ο Μαυρομάτης Μηχάλης και ο Καστρινάκης Αντρέας.

Ε. Μήπως θυμάστε πόσα κιλά ήταν το ψάρι και σε ποιο είδος άνηκε;

Α. Ναι, ήταν αλεπού στην κατηγορία των καρχαριοειδών.

Ε. Μπορείτε να μας περιγράψετε τον τρόπο που το πιάσατε;

Α. Το πιάσαμε με χοντρό παραγάδι.

Ε. Οταν νοιώσατε ότι το ψάρι ήταν μεγάλο τι αισθανθήκατε και πια ήταν η πρώτη σας σκέψη;

Α. Νοιώσαμε όλοι ένα μεγάλο ενθουσιασμό. Η πρώτη μας σκέψη ήταν πως θα το μεταφέρουμε

Ε. Σίγουρα για σας θα ήταν μια πολύ καλή εμπειρία. Θα θέλατε να την ξαναζήσετε;

Α. Φυσικά θα ΄θελα να την ξαναζήσω.

Ε. Τέλος θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε αν η μοιρασιά έγινε δίκαια.

Α. Ναι, έγινε δίκαια όπως πάντα.

Αυτά λοιπόν, αγαπητοί μας αναγνώστες δήλωσε ο κύριος Κιτράκης και αυτό το γεγονός ήταν η αφορμή για τα παιδιά της τρίτης γυμνασίου να του αφιερώσουν τα Χριστούγεννα στα «κάλαντα των καθηγητών» το παρακάτω δίστιχο..

Για γυμναστή μας έχουμε τον κύριο Κιτράκη

που καρχαρίες κυνηγά με το μικρό βαρκάκι

 

 

ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

Ζωρζ Σαρή, Αργυρώ Κοκορέλη : «Μια αγάπη για δύο»

book1.gif (7602 bytes) Η Άννα μία κοπέλα 18 χρονών. Μια Άννα που υπήρξε, που πόνεσε, που έκλαψε, που σκέφτηκε να πεθάνει. Οι γονείς της που ζουν χωριστά και ο Λευτέρης ο αδερφός της, ο Θεός των παιδικών της χρόνων. Η γιαγιά της και ο παππούς της που τους αγαπάει ως τον ουρανό.
Ο Αλέξης, η καρδιά της Άννας. Οι γονείς του που ζουν στο ίδιο σπίτι μα βρίσκονται τόσο μακριά ο ένας από τον άλλον και η γιαγιά με τον παππού του που είναι οι αγαπημένοι του Αλέξη.

Και οι πανελλαδικές με την αγωνία και την απελπισία της Άννας.

Τώρα όμως, όλα αυτά θα γίνουν παρελθόν, ανάμνηση, ανέκδοτο. Θα προκαλέσουν το γέλιο και όχι τα δάκρυα. Τέρμα τα δάκρυα, τέρμα οι πανελλαδικές. Τώρα ο έρωτας και τι πρωινό ξύπνημα σε ώρες φυσιολογικές, τώρα η "οινολογία".

Ένα από τα καλύτερα μυθιστορήματα της Ζωρζ Σαρή και της Αργυρώς Κοκορέλη που θα κερδίσει την καρδιά σας και θα σας εντυπωσιάσει.

Άρτεμις Γραμβουσάκη!!!

 

Συνέντευξη στο Ραδιόφωνο

Μια έκπληξη περίμενε τον Διευθυντή του σχολείου μας και τα παιδιά της Ομάδας κρούσης που εξετάζουν το Ορειβατικό μονοπάτι της Αγ. Ειρήνης.

Δεχθήκαμε πρόσκληση του Βαγγέλη Κακατσάκη Υπεύθυνου μιας εκπομπής στο ραδιοφωνικό σταθμό «Μαρτυρία» για να μιλήσουμε για το ημερολόγιο που εκδώσαμε και γενικότερα για την προσπάθεια μας. Πιστεύω ότι πολλά παιδιά από την ομάδα θα ήθελαν να πάνε αλλά δεν μπορούσαμε όλοι.

Εφτασε η μέρα εκείνη. Μ' ένα κόμπο στο στομάχι, ένα άγχος! Ξεκινήσαμε για το σταθμό. Εκεί βρίσκονταν για βοήθεια και συμπαράσταση ο κύριος Βεργανελάκης, η κυρία Γαλάνη και η κυρία Μπολιά. Τα παιδιά ήμασταν η Άρτεμις Γραμβουσάκη, Ιωάννα Γαρεδάκη, Μιχάλης Καλλιτσάκης, Ανδρέας Κουλιέρης, η Νίκη Παρασκευάκη και ο Χάρης Ανδριανάκης που «τραβούσε» με την κάμερα.

Οι ερωτήσεις άρχισαν. Ο κόμπος από το στομάχι ανέβηκε στο λαιμό. Μερικές στιγμές ξεχνούσαμε το άγχος και ξεσπούσαμε στα γέλια ακούγοντας τους ανθρώπους που τηλεφωνούσαν. Μια κυρία που τηλεφώνησε ανέφερε ότι παλιά πήγαινε στο 5ο Δημοτικό και μετά από λίγο ξανατηλεφώνησε για να διορθώσει τη χρονολογία, μήπως και νομίσουμε ότι θέλει να κρύψει την ηλικία της.

Κατά τ` άλλα όλα κύλησαν καλά. Η ώρα πέρασε. Για όλους μας ήταν μία ξεχωριστή εμπειρία. Και διασκεδάσαμε πολύ!

 

Νίκη Παρασκευάκη

Μουσικά νέα

ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

Να με φωνάζεις - Βασίλης Παπακωνσταντίνου.

Σε ανοιχτούς ουρανούς - Δημήτρης Μπάσης.

Τραγούδια έγραψα για φίλους - Διονύσης Σαββόπουλος.

Του έρωτα και της φυγής - Δημήτρης Μητροπάνος.

Ο Θάνος Μικρούτσικος τραγουδά - Θάνος Μικρούτσικος.

Στην εποχή του ονείρου - Ελένη Τσαλιγοπούλου.

Ο δικός μου ο δρόμος - Πασχάλης Τερζής.

Κάτι από μένα - Σάκης Ρουβάς.

Προδοσία - Μαντώ.

 

ΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΗ

 

Να με φωνάξεις/ Βασίλης Παπακωνσταντίνου

Ο Βασίλης Παπακωσταντίνου επιστρέφει στο χώρο του τραγουδιού με ολοκαίνουριο δίσκο. Τα τραγούδια που περιέχονται στο δίσκο διαφέρουν κατά πολύ από τα προηγούμενα. Ο Βασίλης Παπακωσταντίνου δεν μας έχει συνηθίσει σε αυτό το ήρεμο στυλ τραγουδιού. Κατά τη γνώμη μου μόνο 2-3 τραγούδια αξίζούν. Και ειδικά ξεχώρισε το "Αντέχω". Αλλά ομολογώ, ότι αυτή η αλλαγή με ξάφνιασε γιατί δεν περίμενα από ένα ροκ τραγουδιστή να τραγουδήσει ήρεμου στιλ τραγούδια. Φυσικά ο δίσκος θα μπορούσε να είναι πιο επιτυχημένος.

 

Umicah / XRAY & PROHJA

Mια ακόμη παραγωγή τηs freestyle Productions.Συνεργασία του Χray και Βig Dady

foxmoor (αμφότερα μέλη των Active-member) με τουs prohja .

Ένα πολύ δυναμικό σχήμα με πολύ επιτυχία .καταπληκτικά κομμάτια που ξεχωρίζουν.

Υπάρχει φοβερή οργάνωση και αυτό φαίνεται μέσα απ' τη δουλεία τουs.

Τα τραγούδια τουs για μια ακόμα φορά βγάζουν αλήθειεs και εκπέμπουν μηνύματα. Τα δύο τραγούδια που ξεχώρισαν ήταν η “Άστεγη Μπαλάντα” και το

«Να ‘χειs το νου σου». Ελπίζω η συνέχεια τουs να είναι το ίδιο καλή όσο είναι τώρα.

 

Κλεοπάτρα Αρβανιτάκη

 

 

ΕΔΩ ΓΕΛΑΜΕ

Τι θα λέγατε σ' ένα τρικέφαλο τέρας;

Γεια σας, γεια σας, γεια σας!

-Ποιος είναι ο παρατατικός του ρήματος ξυπνώ;

-Κοιμόμουν.

-Μπαμπά είσαι πολύ τυχερός! Κέρδισες 20 χιλιάδες.

-Α, ωραία! Αλλά πως;

-Να, θυμάσαι που μου είπες πως αν περνούσα τη τάξη θα μου έδινες 20 χιλιάδες;

Ε, λοιπόν δεν την πέρασα!

-Δε μου λες Μιχαλάκη, αν στη μια τσέπη του παντελονιού σου έχεις 2.000 δρχ και στην άλλη 9.000 δρχ, τι θα έχεις συνολίκά;

-Ξένο παντελόνι, κύριε!

ΩΔΗ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

Μου λείπεις, δεν μπορώ να σε ξεχάσω

μου λείπεις και την πίεση να κατεβάσω.

Βαστάω το πιεσόμετρο στο χέρι

και ψάχνω για κάποιον σοβαρά να ξέρει

να ξέρει να βρει ποια είναι η αιτία

που έχω τη μεγάλη 23

και μήπως θα 'πρεπε κάτι να κάνω

αλλιώς τηλέφωνο τώρα θα πάρω

θα πάρω την ομάδα αγωγής υγείας

που ξέρει καλά για την κυκλοφορία

και όταν η πιέσει θα κατεβεί

τσιγάρο δεν θα με ξαναδεί

άλλα η αρχή μου θα 'ναι μια

«γυμναστική και όχι πολυφαγία»

Μαρία Σοϊλεντάκη

της ομάδας Αγωγής Υγείας

Γ2 Γυμνασίου Πλατανιά

Σχολικού Ετους 1998-99.

 

-Γιατρέ θα μου δώσετε κάτι για τα χέρια μου; Τρέμουν συνέχεια.

-Μήπως πίνετε πάρα πολύ;

-Οχι γιατρέ, γιατί το περισσότερο το χύνω.

Η μαμά του Κώστα σκύβει πάνω απ` το τετράδιό του και βάζει

τις φωνές:

-Μα γιατί κάνεις τόσο μικρά γράμματα;

-Για να μην φαίνονται πολύ τα λάθη.

-Είναι μέσα η αδερφή σου;

-Ναι, θέλετε να τη φωνάξω;

-Πες της μόνο ότι είμαι εδώ, για ν` αρχίσει να ντύνεται για το ραντεβού μας και θα ξαναπεράσω σε 5 ώρες.

-Ο σκύλος μου είναι άγρυπνος φύλακας του σπιτιού μου.

-Τον αφήνετε λοιπόν έξω όλη τη νύχτα;

-Όχι, γιατί φοβάμαι μη μου τον κλέψουν.

-Κυρία δώστε και σε μένα το τυφλό ένα κατοστάρικο.

-Μα δεν είσαι τελείως τυφλός, βλέπεις απ` το ένα μάτι.

-Καλά, δώστε τότε ένα πενηντάρικο.

Η ΑΚΡΟΣΤΟΙΧΙΔΑ ΤΗΣ “ΧΡΥΣΑΛΛΙΔΑΣ”

Χ __ __ __ __ __ __ __ __

Το κάνουμε όνταν κάποιος φεύγει

Ρ __ __ __ __

Τραγουδιστής

Υ __ __ __ __ __

Γράμμα της αλφαβήτου

Σ__ __ __ __ __ __

Το αντίθετο του προχωρώ

Α __ __ __ __ __ __ __

Οταν οι καθηγητές μας ρωτούν

Λ __ __ __ __

Τα ζητάμε όταν δεν έχουμε

Λ __ __ __

Τα κάνουμε στα διαγωνίσματα

Ι __ __ __ __ __ __ __ __

Οταν τρέχουμε

Δ __ __ __

Μας τα κάνουν στις γιορτές

Α __ __ __ __ __ __ __ __ __

Είμαστε... πολλές φορές

 

 

ΠΑΣΧΑ

Τη Μεγάλη Σαρακοστή διαδέχεται η Μεγάλη Εβδομάδα. Τη λέμε “Μεγάλη” γιατί τα γεγονότα είναι μεγάλα και θαυμαστά με κορύφωση τη γιορτή του Πάσχα. Η λέξη “Πάσχα” είναι εβραϊκή και σημαίνει πέρασμα. Ηταν μια γιορτή των Εβραίων κατά την οποία γιόρταζαν την απελευθέρωση από τη δουλεία των Αιγυπτίων, την ομαδική φυγή από την Αίγυπτο και τη διάβαση της Ερυθράς θάλασσας.

Οι Εβραίοι ήταν οι πρώτοι που ασπάστηκαν το Χριστιανισμό και δεν μπορούσαν να καταργήσουν την εθνική αυτή γιορτή, έτσι από τους Εβραίους το Πάσχα πέρασε στους Χριστιανούς με διαφορετικό βέβαια περιεχόμενο. Το γιορτάζουμε επειδή συνέπεσε να σταυρωθεί και ν’ αναστηθεί ο Χριστός τότε που οι Εβραίοι γιόρταζαν το δικό τους Πάσχα. Οι Απόστολοι όρισαν να γιορτάζεται το Χριστιανικό Πάσχα ξεχωριστά από το εβραϊκό. Ετσι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί γιορτάζουμε το Πάσχα την πρώτη Κυριακή, ύστερα από την πρώτη πανσέληνο μετά την εαρινή ισημερία (21 Μαρτίου), σε αντίθεση με τους Καθολικούς Χριστιανούς οι οποίοι υπακούοντας στον Πάπα Γρηγόριο ΙΣΤ’ γιορτάζουν το Καθολικό Πάσχα την εαρινή ισημερία.

 

 

Η σταύρωση ως θανατική ποινή

Τη θανατική ποινή της σταύρωσης τη συναντάμε σε πολλούς Ανατολικούς λαούς. Στους Εβραίους δεν υπήρχε, την έφεραν οι Ρωμαίοι. Επιβαλλόταν σε μεγάλους εγκληματίες, δούλους και αιχμαλώτους πολέμου.

Ο κατάδικος κουβαλούσε το σταυρό στον τόπο της εκτέλεσης. Εκεί κάρφωναν ή έδεναν τα χέρια και τα πόδια του πάνω στο σταυρό. Ο θάνατος προερχόταν από προοδευτική ασφυξία, επειδή το βάρος του σώματος πίεζε τη θωρακική κοιλότητα και δεν επέτρεπε την είσοδο αρκετού οξυγόνου στους πνεύμονες αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη σταδιακή δηλητηρίαση των οργάνων του σώματος.

Για να μετριάσουν την αντίσταση του σταυρωμένου, συνήθιζαν να του δίνουν να πιει κρασί ανακατεμένο με αναισθητικό (Ο Ιησούς δεν δέχθηκε να το πιει) .

 

 

 

 

 

Βαρύς, δυστυχισμένε, είναι ο Σταυρός μου,

Βαρύς! Ξέρεις με τι είναι φορτωμένα

Τα ξύλα του που θα δεχτούν εμένα;

Μ’ αιώνων αμαρτίες όλου του κόσμου.