l_intro.gif (15593 bytes)

anarule.gif (1534 bytes)

Το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς 1997-98 βρίσκει πολλούς από το Σύλλογο του Γυμνασίου Πλατανιά να μελετούν τους στόχους των προγραμμάτων των ΔΡΑΣΕΩΝ ΙΙ και ΙΙΙ του Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. και να αναρωτιούνται ποιά θα είναι τα ωφέλη για τους μαθητές του σχολείου μας , από μιά πιθανή συμμετοχή μας σε αυτά. Καθώς ο χρόνος κυλά και οι συζητήσεις δίνουν και παίρνουν, ένα γίνεται σαφές . Το κέρδος του μαθητικού δυναμικού και όχι μόνον, θα είναι πολύ μεγάλο σε θέματα που αφορούν την εκπόνηση ομαδικών εργασιών, την αναζήτηση πηγών πληροφόρησης, την ανάπτυξη κοινωνικότητας και τη σύνδεση γνώσεων από πολλά σχολικά μαθήματα με κάποιο θέμα, φαινομενικά εξωσχολικό. Όσο για μάς τους εκπαιδευτικούς, η σκέψη ότι η εκπόνηση ενός τέτοιου προγράμματος θα μας δώσει ευκαιρία μοναδική να δοκιμάσουμε εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας, και να συνδεθούμε περισσότερο και ουσιαστικότερα με τους μαθητές ,μάς ενθουσιάζει.

Το θέμα “Ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς περιοχών του ευρωπαϊκού ορειβατικού μονοπατιού Ε4” που προτείνεται από το συνάδελφο Χρήστο Γούλα του 3ου Λυκείου της Βέροιας με σκοπό τη δημιουργία Σχολικής Πολυεταιρικής Σύμπραξης εγκρίνεται όχι μόνο ως το καταλληλότερο για παιδιά Γυμνασίου, αλλά και γιατί ικανοποιεί έναν από τους στόχους του Σχολείου μας, που έναι η ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης στους μαθητές μας.

Οι εταίροι βρίσκονται 3ο και 2ο Λύκειο Βέροιας, που αργότερα θα αντικατασταθεί από το 4ο Λύκειο Βέροιας, Γυμνάσιο Ριζώματος Τρικάλων και 1ο Λύκειο Χανίων), η ομάδα των παιδιών, που θέλουν και τους επιτρέπεται να συμμετέχουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα επιλέγεται και η αίτηση στο Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. υποβάλλεται.

Ευτυχώς για όλους μας το πρόγραμμα εγκρίνεται και στις 9 Απριλίου 1998 η σύμβαση υπογράφεται.

Αρχίζοντας τη σχολική χρονιά 98-99 είμαστε όλοι, μαθητές , καθηγητές, έτοιμοι για δράση.Οι μαθητές μας έχουν επιλέξει τη μελέτη του φαραγγιού της Αγίας Ειρήνης,ενός από τα δέκα μεγαλύτερα φαράγγια του νομού μας, με σκοπό την ανάδειξη και προβολή του πέρα από τα στενά όρια του Νομού Χανίων.

Το χρονοδιάγραμμα των δραστηριοτήτων καταστρώνεται και η δουλειά αρχίζει. Γίνονται ολοήμερες εκδρομές στο φαράγγι όπου βιντεοσκοπούνται και φωτογραφίζονται τα πάντα, αναζητούνται πληροφορίες από INTERNET, βιβλία και περιοδικά του παρόντος και του παρελθόντος μέσω της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Χανίων, ετοιμάζεται ημερολόγιο με φωτογραφίες από το Φράγγι της Αγίας Ειρήνης, αποφασίζεται η κατασκευή μακέτας του φαραγγιού με τη βοήθεια του καθηγητή των Καλλιτεχνικών, που χαρίζει ώρες καλλιτεχνικής δημιουργίας στους μαθητές μας και τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν κι άλλες δεξιότητες και ικανότητες.Το μούδιασμα , η δειλία και η έλλειψη καλής συννενόησης των πρώτων συναντήσεων αντικαθίσταται σιγά σιγά με πρωτοβουλία , συντροφικότητα και αλληλοβοήθεια

Επιθυμία όλων γίνεται η συνάντηση της ομάδας μας με τις ομάδες των συνεργαζόμενων σχολείων για ανταλλαγή πληροφοριών, απόψεων και μεθόδων δουλειάς, αλλά προπάντων η αλληλογνωριμία των παιδιών και η κοινή απόλαυση της φυσικής ομορφιάς περιοχών του Ε4. Έτσι η υποβολή αίτησης για ένα πρόγραμμα ΔΡΑΣΗΣ ΙΙ είναι αναπόφευκτη. Η έγκρισή της σκορπά χαρά και ενθουσιασμό σε όλους μας. Ο πυρετός της προετοιμασίας ανεβαίνει καθώς οι μέρες περνούν και η μέρα της αναχώρησης πλησιάζει. “Θέλουμε να τους πούμε για τη Κρήτη, για τον Πλατανιά, για το σχολειό μας, για το φαράγγι της Αγίας Ειρήνης. Να χορέψουμε κρητικούς χορούς. Να πούμε ριζίτικα και μαντινάδες Να τους δώσουμε το στίγμα μας.” Οι ιδέες πέφτουν βροχή, η εξάσκηση στο χορό και στο τραγούδι αρχίζει κι όλα μαζί συντεριάζονται σε μιά εκδήλωση που προετοιμάζεται με κέφι και λίγη υπερένταση φυσικά. ‘Ολα είναι έτοιμα στις 7 Μαίου, ημέρα αναχώρησης.

Οι υπογράφοντες τούτο το εισαγωγικό σημείωμα καθηγητές, ως υπεύθυνοι του προγράμματος, δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν φοβόμασταν και δεν αμφιβάλλαμε αν θα τα καταφέρουμε, αν όλα θα πάνε κατ’ ευχήν, μια που τα περισσότερα παιδιά της ομάδας, λόγω της ηλικίας τους, έφευγαν πρώτη φορά μακρυά από τους γονείς τους και φυσικά πρώτη φορά θα ενεργούσαν σαν πρεσβευτές καλής θέλησης του Σχολείου μας.

Ομως οι πεταλουδίτσες του φόβου και της αμφιβολίας που είχαν κυριεύσει το μυαλό μας διαλύθηκαν από τις πρώτες κιόλας μέρες, γιατί όλα τα παιδιά της ομάδας αποδείχτηκαν πειθαρχημένα, συνεργάσιμα σε όλα τα ζητήματα και κατάφεραν παρ’ όλη τη κούραση που δημιουργούσαν καθημερινά οι έντονες δραστηριότητες, να διατηρήσουν μέχρι τέλους τη συνοχή της ομάδας.Αυτό που διαπιστώσαμε ήταν η αλλαγή προς το καλλίτερο που συντελέστηκε σιγά αλλά σταθερά στην κοινωνική συμπεριφορά των περισσότερων παιδιών.Όσο για μας, ζώντας τόσες μέρες μαζί τους, καταλάβαμε πάρα πολλές πλευρές του χαρακτήρα τους, κάτι που θα βοηθήσει μελλοντικά στο εκπαιδευτικό μας έργο.

Η επόμενη σχολική χρονιά 1999-2000 μας βρίσκει όλους, υπεύθυνους καθηγητές και συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες, πλούσιους σε εμπειρίες και γνώσεις από την υλοποίηση του προγράμματος Δράσης ΙΙ και έτοιμους να τις εφαρμόσουμε στις δραστηριότητες που απαιτούνται στην Β' φάση της Δράσης ΙΙΙ.
Ταξινομείται το φωτογραφικό υλικό που αφορά την χλωρίδα και την πανίδα του φαραγγιού της Αγιάς Ειρήνης, συλλέγονται πληροφορίες για την Ιστορία και την λαογραφία της περιοχής εκπονούνται εργασίες από τους μαθητές, και πληκτρολογούνται στον Η/Υ του σχολείου μα. Τέλος γίνεται η επιλογή του υλικού του παρόντος CD.
Η απόφαση του Πνευματικού Κέντρου Πειραιά ο "ΦΙΛΩΝ" να βραβεύσει το σχολείο μας για τις πολλές δραστηριότητες του, μεταξύ αυτών και για τα προγράμματα Δράσης ΙΙ και ΙΙΙ μας γεμίζει χαρά, ικανοποίηση και υπερηφάνεια. Η βράβευση πραγματοποιείτε στις 16-4-2000 στον Πειραιά και η παρουσία όλων μας, υπεύθυνων καθηγητών και συμμετεχόντων μαθητών κρίνεται απαραίτητη.

Τέλος Απριλίου πραγματοποιείται μια τελευταία πορεία στο Φαράγγι της Αγίας Ειρήνης κι ευθύς αμέσως αρχίζει η προετοιμασία για την ημερίδα διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος (Φωτογραφική έκθεση, προβολή σλάιτς και βιντεοκασσέτας, ομιλίες μαθητών και υπευθύνων καθηγητών) που πραγματοποιείται στις 22-5-2000 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολέιου μας, παρουσία όλων των μαθητών και των γονέων τους, όπως και των καθηγητών του σχολείου και εκπροσώπων των αρχών της τοπικής κοινωνίας.

Τέλος θα ήταν παράλλειψη αν δεν απευθύναμε ευχαριστήρια σε όλους όσους συνέβαλαν στην προετοιμασία και επιτυχή πραγματοποίηση αυτού του προγράμματος.Ευχαριστούμε θερμότατα τους :

1) Κο Παπαστάμο Βασίλη, καθηγητή Πληροφορικής του Γυμνασίου Πλατανιά, που βοήθησε τα μέγιστα στη δημιουργία αυτού του CD και όχι μόνο,

2) Κο Φρονιμάκη Δημήτρη, καθηγητή Καλλιτεχνικών του Γυμνασίου Πλατανιά, που στάθηκε εμπνευστής και καθοδηγητής των παιδιών της ομάδας για την κατασκευή της μακέτας του φαραγγιού της Αγίας Ειρήνης,

3) Κο Μεντζελόπουλο Ιωάννη,καθηγητή Μουσικής του Γυμνασίου Πλατανιά, που άντεξε ττην ταλαιπωρία και έμαθε στα παιδιά να τραγουδούν ριζίτικα και μαντινάδες.

4) Κο Δρακουλάκη Μαρίνο που με τόση υπομονή και κέφι δίδαξε τα παιδιά τους παραδοσιακούς κρητικούς χορούς.

5) Κο Γαρεδάκη Ιωάννη, διευθυντή της εφημερίδας “ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ”, που αφιλοκερδώς δημοσίευσε κάθε άρθρο που αφορούσε το πρόγραμμά μας με σκοπό την ενημέρωση του χανιώτικου κοινού

6) Κο Οικονομάκη Κων/νο, γεωπόνο που πρόσφερε πολύτιμη βοήθεια στην αναγνώριση των φυτών.

7) Κο Αποστολάκη Σταμάτη, δάσκαλο και λαογράφο για τις ομιλίες του και την παραχώρηση Ιστορικού Υλικού και τέλος τον

8) Κο Πλυμάκη Αντώνιο, μέλος του ορειβατικού συλλόγου Χανίων που έχει περπατήσει και μελετήσει εκτενώς το φαράγγι της Αγίας Ειρήνης.

 

Οι υπεύθυνοι καθηγητές

Βεργανελάκης Κωνσταντίνος
Διευθυντής του Γυμνασίου Πλατανιά
Υπεύθυνος οργάνωσης του Προγράμματος

Γαλάνη Μαρία
Υπεύθυνη εκδηλώσεων, κειμένων και ομαδικών εργασιών

anarule.gif (1534 bytes)